Forside /  Terms

Reklamasjon, angrerett og retur

Ved reklamasjon eller angret kjøp skal varene returneres til

Feel Nettbutikk
Industrivegen 2, Bergermoen
3520 Jevnaker

Det er også mulig å returnere varene i en av våre fysiske butikker. Møbler og SMEG-produkter kan ikke leveres til butikk - disse må sendes i retur. 

Ved feil eller mangler på produktene skal dette meldes så snart som mulig til nettbutikk@feel.no slik at vi får iverksatt nødvendige tiltak for å rette opp feilen. Merk gjerne e-posten med ordrenummer og legg ved bilder av skaden/mangelen. Varene må ikke returneres før det er avtalt med feel.no. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.

Skulle du mot formodning angre på ditt kjøp hos feel.no gjelder angreretten i henhold til norsk lov. Produktet skal returneres i komplett produktemballasje sammen med ferdig utfylt angrerettskjema innen 14 dager fra mottatt vare. Varen(e) må ikke være brukt og skal kunne selges som nye. Ved bruk av angreretten må produktene pakkes godt for å unngå skade i transport og kunden betaler fraktkostnaden forbundet med returnering. Kreditering av varen blir gjort når feel.no har mottatt og godkjent varen og angrerettskjemaet. Angrerettskjema ligger på feel.no.


Kjøpsbetingelser

Følgende vilkår gjelder ved kjøp av varer og tjenester levert av feel.no
Vilkårene gjelder alt salg fra feel.no så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom. Feel.no er en del av selskapet Rustika As.

Priser, levering og frakt

Alle priser er oppgitt inklusiv mva. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser uten foregående varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. Ved eventuelle prisfeil forbeholder vi oss retten til å stoppe levering av aktuelle produkt(er).

Vi leverer foreløpig bare til adresser i Norge.
Vi kan dessverre ikke levere varer til Svalbard og Jan Mayen.

Varene sendes med Mypack Collect til ditt utleveringssted. Ved større varer som møbler hvor levering til utleveringssted ikke er mulig blir varene sendt med hjemlevering. Ved hjemlevering vil du bli varslet på sms eller mail når varene ankommer utleveringsterminal med forslag til leveringstidspunkt. Forsendelsen leveres på bakkeplan utenfor mottakers bostedsadresse. Kunden er selv ansvarlig for innbæring og nødvendig hjelp til dette. Sjåfør ringer 30 minutter før ankomst.

Interiørvarer/mindre møbler: Ved kjøp over 1.000,- gjelder fri frakt, ved kjøp under 1.000,- tilkommer et frakttillegg på 99,- Hjemlevering interiørvarer/små møbler fast pris 199,- uansett ordrens størrelse. 

Møbler som må leveres hjem: frakpris 790,- Dette er spesifisert inne på produktkortet, at frakt på 790,- tilkommer ordren. Dette er varer som er for store og/eller for tunge til å leveres til utleveringssted, derfor frakt for større varer tilkomme ordren. 

 

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Feel.no er ikke ansvarlig for forsinkelser som oppstår hos transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager. Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

Vi pakker normalt bestillingen din innen 12 timer (mandag-fredag) og sender den vanligvis ut samme dag og senest innen 24 timer fra vi har mottatt din bestilling (ikke lørdag/søndag). Vanlig leveringstid på pakker fra oss er 1-4 dager. (1-3 dager til Sør-Norge og 5-7 dager til Nord Norge). Ved salg/kampanjer -og/eller ekstra stor pågang må ekstra leveringstid påberegnes. 

 

Betaling med Klarna Checkout

Vi tilbyr betaling via Klarna Checkout. Her kan du bruke kort, betale senere eller dele opp betalingen. Ved betaling med kort så trekkes beløpet etter ordren opprettes i Klarna.

Vilkår Klarna

Klarna Kundeservice

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring .
 

Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker, uavhengig årsak, vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 199,- for å dekke våre og transportørs kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.
Det er viktig at varen(e) blir hentet selv om man angrer kjøpet. Å ikke hente varene er ikke tillatt praksis for å angre et kjøp og vil bli regnet som uavhentet med påfølgende gebyr.

 

Kundeklubb og Nyhetsbrev

Som medlem av vår kundeklubb vil du motta informasjon om tilbud og nyheter på mail og sms. Vi har både faste- og spesialtilbud som bare gjelder eksklusivt for medlemmer av kundeklubben. På min side på feel.no kan du når som helst melde deg ut av kundeklubben eller sette begrensninger på hvor du mottar reklame og tilbud fra oss. Å være medlem av vår kundeklubb er gratis.

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos feel.no er ansvarlig for betaling av de ytelser feel.no eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra feel.no sin side. Kunden er ansvarlig å oppgi riktig kontaktinformasjon. For å handle på feel.no må man være over 18 år.


Ekstraordinære forhold

Feel.no er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler fra feel.no sin side. Dette gjelder likevel ikke hvis feel.no kan vise til at mangelen skyldes forhold utenfor feel.no kontroll, og som feel.no ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller hindre følgene av. Feel.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler, med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra feel.no's side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.


Salgspant/Betalingsvilkår

Feel.no har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg.

Endring i vilkårene

Feel.no forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår som følge av endringer i lovgivningen eller andre forhold som nødvendiggjør dette.

Top